28 Mayıs 2009 Perşembe

gezecek bekar arkadaş arıyorum

30 lu yaşlara gelindiğinde hala evlenmemiş olmanın en can sıkıcı tarafı ve bence en önemli sakatlığı, gezecek arkadaş bulma sıkıntısının sıklıkla yaşanmaya başlamasıdır. şöyle ki, yaşıt iş arkadaşlarınız, okul arkadaşlarınız, mahalle arkadaşlarınız çoktan evlenmiş ve hatta birer de çocuk yapmışlardır ve eğlence anlayışları sizinkinden bir parça değişiktir artık. 1 sene önce yaz günlerinde kusuncaya kadar içip mekan mekan gezdiğiniz arkadaşınız, bu gezme tozmalardan bir iki ay kadar sonra nikah kıyım işlemini başarıyla gerçekleştirmiş, hatta "yaşım geçiyo" telaşıyla hamile bile kalmıştır. eski günlerin hatırasıyla arayıp buluşmayı teklif ettiğinizde size "kaynımgiller bize gelcek", "çocuğun ateşi çıktı", "ailecek bruncha gidiyoruz" ve hatta hatta "eşim yalnız takılmama izin vermiyo" gibi, henüz sizin hayatınıza nüfuz etmemiş bahaneler sıralayabilir. en hanım hanımcık haliyle sizi evine davet eder, gidersiniz, tek muhabbet çocuğunun son zamanlarda öğrendiği mimikleri size taklit etmesi, sevimli hareketlerini göstermesi, maması, kakası, evliliğin başlayan sıkıntılarıyla ilgili uzun uzadıya anlamsız konuşmalardır. aklınız dışarıdadır, ve allahtan sizi bu ortama mecbur kılacak kıyım işlemi henüz başınıza gelmemiştir. başka arkadaşlar aramak üzere yola çıkarsınız. çünkü siz o sırada meyve çayı değil bira içmek istiyorsunuzdur.

hayatının aşkını bulmuş, çocuğunu yapmış, evlilik rutinine alışmış arkadaşlarınızın, evlenmeniz konusundaki ısrarları, "ben çok güzel bişey yaptım ve sen de yap, benim gibi mutlu ol"dan ziyade, "sen hala hayatını yaşıyosun, evlen ve bu can sıkıntıma ortak ol" hevesiyle yapılan ısrarlardır. çünkü artık hayatın başka şekli yoktur, ve sizin için de hayatın bu şekilde geçmemesi gerektiğiyle ilgili dahiyane fikirleri vardır.

haa illa ki, gezmek istediğiniz arkadaşınızın bekar olması gibi bi mecburiyet yoktur. hatta evli arkadaşlar (bilhassa erkek olanlar) bekarlarla gezmeye can atarlar ama herkesçe malumdur ki bu "cısss, kaka" bir durumdur :)

bir arkadaşım şöyle demişti: tüm arkadaşlarım evlendiğinde ve bekar olarak takılacak kimsem kalmadığında ben de evleneyim bari dedim. beni o sıralar evlenmem için gaza getiren arkadaşlarım teker teker boşanmaya başladılar ve artık evli olarak görüşebileceğim arkadaşım kalmadı gibi bişey :)

neyseeee, özetle, harika yaz akşamları yaklaşırken, hafif akşam esintisi "geeeel, geeel" diye beni çağırırken, hala gezecek arkadaşlarımın olması mutluluk verici :)

not: yukarıda yazılanların gerçek kişi ve olaylarla bal gibi de alakası vardır. ama konu tamamıyla yazarın görüşlerinden ibarettir. istisnalar vardır ve her zaman olacaktır. hayat, yaptığımız seçimlerdir. seçimlerimden mutluyum ve herkesin öyle olduğunu umuyorum. haaa eğer mutlu değilseniz, hayat o kadar da öcü değil canım, atın ve yeni bir seçim yapın kendinize.

5 yorum:

LA78'ers dedi ki...

haha.. çok tanıdık geldi.. :))

evlenen çiftler gerçekten sıkıcı oluyorlar.. artık tanıyamıyorsun arkadaşını.. ve bir bakmışsın kızıyla evcilik oynuyorsun.. :(
eee hani içmeye gidiyorduk.. :(
pehhh.. nerdeee...

yok yok ben olmayacam bööle..
olmamalıyım en azından..

Adsız dedi ki...

herkes olmıycam diye ama kim evlense aynen böyle oluyo. doğanın bir oyunu sanırım

tırtıl dedi ki...

bence en büyük hata burda işte...hep aynı kalmayı istemek, hep aynı şeylerden zevk almak, bu sizcede biraz tutuculuk olmuyor mu? şahsen ben lisede-üniverisite başında-üniversite sonunda-işe başladığımda-evlendiğimde hep farklı şeylerden zevk aldım, hayatın başka yönlerini gördüm. mesela şimdi de bana bir çocuk yapmak gereksiz geliyor ama biliyorum o da bana zevk verecek, hayatıma başka bir renk katacak. hadi millet yaşamaktan korkmayın, değişimler sizi ürkütmesin, bir gün gelip hata olduğunu düşünsenizde hata yapmaktan keyif alın...

Elif Ardıç dedi ki...

tırtılım kelebeğim, ben de onu diyorum işte. keyif alın diyorum, seçimleriniz sizi kalıplara sokmasın diyorum. bunun bi reçetesi yok yani uyulması gereken

Unknown dedi ki...

sevgiyi hissettiğin yer senin yerindir... reçete belli "sevgi"
sevgiyle kal;)